Kategori: C# Programlama
-
C# OOP – Encapsulation(Kapsülleme)
Nesneye Yönelimli Programlamayı oluşturan dallardan biri de kapsülleme, sınıflar ve propertyleri bu bölümde sık sık kullanacağız.
-
C# dilinde propertyler
Classların içinde oluşturulur ve kapsülleme örneklerinde karşımıza çıkarlar. Dışarıya aktarılan ve dışarıdan gelen değerleri kontrol ederler. Genelde değişkene atanacak veya değişkenden çekilecek değerin kontrolünü sağlarlar.
-
C# Static class, metot ve değişkenler
Değişkenler, metotlar ve static değişken ve metotlar arasındaki farkları görelim…
-
WPF Explicit Styles
Style etiketiyle çalışmaya devam ediyoruz. Butonlarımıza stillerini adeta css kullanır gibi App.xmal üzerinden yaptığımız tanımlamalarla şekillendiriyoruz.
-
WPF Implicit Styles
Önceki yazılarımızda element üzerinden background ve foregrounda tek tek kodla renklendirme yapmış ardından staticresources kullanmış ve bunları da App.xmal altında toplamıştık. Şimdi ise tüm butonlar ve labellar için toplu işlemler yapabileceğimiz “style” kodlarını görelim.
-
WPF Application-Wide Resources
Önceki yazımızda XMAL Static Resources konusunda değinip butonun arka planını değiştirmiştik. Şimdi bu staticresourcesları App.xaml dosyasında hazırlayacağız. Böylece modüler hale getirmiş olacağız. Bu örnekte foreground rengini StaticResource ile vereceğiz.
-
C# dilinde classlar
Nesne Yönelimli Programlamanın en önemli elemanı olan classları görelim…
-
WPF XMAL Static Resources kullanımı
Önceki yazılarımızda hesap makinesi yapmıştık ve bir önceki yazımızda butonları renklendirmiştir. Şimdi StaticResources tanımlayarak bu butonları aynı anda renklendirmeyi görelim.
-
WPF nesneleri renklendirme
Oluşturduğumuz hesap makinesinin butonlarını renklendiriyoruz. Eşittir butonu için de cursor kullandık.
-
WPF ile MessageBox kullanımı
WPF’te Windows Form uygulamasına göre ufak tefek farklar bulunmaktadır. Kullanımı hemen hemen aynıdır.